Still here!

Heeej bloggen!

Først og fremmest vil jeg gerne lige undskylde for at jeg ikke har opdateret i meget lang tid – det er der forskellige årsager til, hvilket I nok skal få af vide på et tidspunkt, men ikke lige nu 🙂 Derfor bliver Motivation Monday lige sprunget over indtil næste mandag, men jeg skal nok gå i gang med at opdatere indlæg på regelmæssig basis igen.

I går havde jeg en ren hygge dag! Tv, serier, pizza, træning og hele piv tøjet. Samtidig fandt jeg også noget at bruge mine gamle glas til. De er egentlig fra nogle duftlys, som jeg købte samtidig med lejligheden, men hvad gør man med glasset når stearinen er væk? Man kan jo lave dem til fyrfads stager og det var hvad jeg gjorde!

DIY – fyrfads stager

 photo DSC_0050_zps8789d710.jpg

 photo DSC_0052_zps47a55a00.jpg

 photo DSC_0051_zpsf99a28d2.jpg

Det er jo, åbenlyst nok, ikke noget, der kræver de store evner – men at få de sidste stumper stearin af glasset, det vil altid være noget værre… Hvis man hælder kogende vand i og lader det stå i et par minutter, så er det meste stearin til at få af, samt vægen i bunden. Og så er det bare om at gå i krig 😉

Hvad jeg også lavede i går, var hjemmelavet pizza. Jeg ville prøve at lave en lidt sundere udgave, så jeg kom hytteost med løg i bunden, rød peber og tomater skåret i stykker, lidt kylling, skinke og en smule revet ost på toppen – osten kan jo selvfølgelig undværes.

 photo DSC_0046_zpsadb9ae64.jpg

 photo DSC_0047_zps4b9514df.jpg

Som sagt er der sket nogle ting i mit liv, der har gjort at jeg ikke lige har været så aktiv på bloggen det sidste stykke tid. Jeg har lige haft brug for lidt tid for mig selv og jeg er nu kommet til et punkt hvor jeg kan se lyst på det hele igen, og derfor har jeg igen lyst til at blogge. Så jeg starter igen i dag og håber at det bliver ved denne gang!

Motivation monday #2

Jeg håber at I alle sammen har haft en rigtig dejlig weekend og er klar til en ny og spændende uge!

Nu kører jeg efterhånden på tredje uge med sygdom, en forkølelse der ikke rigtig vil blive til noget, men heller ikke forsvinde. Jeg blev endda sendt hjem fra arbejde i går, fordi min kollega synes jeg var for syg til at stå i receptionen. Men der er nu ikke noget søvn ikke kan klare, og jeg føler mig lidt mere frisk i dag.

Derfor havde jeg også kræfter til at starte morgen med denne video x3:

 Når jeg lige har fået samlet mig sammen, regner jeg ved at besøge fitness centret. Jeg har været rigtig doven i starten af året, men det har igen været på grund af sygdom. Men nu skal den have hele armen, en gang for alle!

 photo 1_zpsd1681a7f.jpg

 photo 2_zpsb77bb2d4.png

 photo 3_zpsb5360c06.jpg

 photo 4_zps415c5d1c.png

 photo 5_zps08ec2b95.jpg

 photo 6_zps2c01d6b6.jpg

 photo 7_zpsb031099f.jpg

 photo 8_zps415f0225.jpg

 photo 9_zps5d74894b.jpg

 photo 10_zpsd0e504c3.jpg

Husk nu, kære kvinder, at 80% af et vægttab starter i køkkenet! Du kommer ingen vegne hvis du træner som en sindsyg, men spiser som et svin – undskyld udtrykket.

 photo 11_zpsd240cb0c.jpg

 photo 12_zpsc928afa9.jpg

 photo 13_zps97b5faed.jpg

Little things

 photo DSC_0003_zpsc63fe44d.jpg

 photo DSC_0004_zps0b7029b6.jpg

Jeg havde pigerne ovre til middag i går aftes. Vi er en lille gruppe på fire, der skal lave noget “fire stjerners middag”-ish. Og det var så mig, der begyndte det. Super hyggeligt aften i rigtig godt selskab!

Til forret lavede jeg den klassiske rejecocktail, bare med ananas. Til hovedret lavede jeg kyllingesatay med ananas og til dessert vanilje is med ananas. Så ja, der var et ananas tema 🙂 Det blev egentlig rimelig godt, hvis jeg selv skal sige det!

 photo DSC_0007_zpsa095e3b3.jpg

 photo DSC_0010_zps5c26872b.jpg

 photo DSC_0019_zps4172594a.jpg

Min værtinde gave fra de tre dejlige damer. Body Shop håndcreme! Vinter udgave – spiced vanilla, cranberry joy og candied ginger <3

Follow on Bloglovin

Skønheds tips

 photo 8075e-beautiful-hair_zps61434849.jpg

Hvem vil ikke gerne have flot og sundt hår? Forhåbentlig alle, og det er faktisk slet ikke så svært som de fleste går og tror.  Et par enkle tips kan gøre en stor forskel.

1. Klip de slidte spidser! Det kan ikke lade sig gøre at rede slidte spidser, man kan altså ikke reparere slidte spidser. De kan forebygges men man kan ikke undo de slidte spidser. Så klip dem af. En gang hver anden måned, så er det nok med bare et par centimeter. 

2. Du må godt vaske hår hver dag! Specielt vores skandinaviske tynde hår, har det med at klaske og fedte hvis det ikke bliver vasket hver dag, hvilket på ingen måde er pænt. Er du så heldig at du ikke får fedtet hår af at springe en dags hårvask over, så er du heldig. Men det slider ikke nødvendigvis på håret, at man går i bad hver dag. Sørg for at bruge en god shampoo – de der to i én shampooer, er bandløst!! Find en shampoo og en balsam, der passer til din hårtype og hvad dit hår har brug for. Jeg bruger fx en shampoo til tørt hår. De fleste blondiner, har fint hår, så skal derfor bruge en til fint hår.

3. Lad vær med at skru helt op for det varme vand, selvom det er dejligt at være i et varmt bad, specielt her til vinter. Men det varme vand udtørre både hud og hår. Tager man bad i koldt vand, lukker man porrerne i huden og skællagene i håret, hvorimod varmt vand åbner skællagene. At tage bad i koldt vand, giver mere skinnende hår. Kan man ikke lide at tage bad i koldt vand, så slut badet af med et koldt gys. Jeg selv har ikke taget et varmt bad i flere år, jeg startede med at skrue langsomt ned for det varme vand, og nu kan jeg slet ikke gå i bad i varmt vand. Min hud er også blevet meget blødere og finere siden!

4. Har du problemer med at rede håret ud når du har været i bad? De fleste kommer shampoo i håret, ved at kører det rundt over det hele i cirkel bevægelser. Men har I lagt mærke til at frisøren bruger zig zag bevægelser, når I får vasket hår hos frisøren? Vasker I hår med zig zag bevægelser, filtre I ikke håret og det er derfor meget nemmere at rede ud. Start samtidig med at rede håret ud for neden og arbejd op ad, start aldrig oppe fra toppen af, da det gør det meget svære at rede ud. Når I skal tørre håret med håndklædet, så sørg for at ‘trykke’ vandet ud ved at klemme med håndklædet og ikke bruge samme cirkel bevægelse som I bruger når I kommer shampoo i, så filtre I håret endnu mere.

5. Hvis dit hår har det med at fedte, kan det hjælpe ikke at bruge balsam hver dag. Brug i stedet en balsam spray efter dit bad. Samtidig må I ikke bruge balsam oppe ved hovedbunden. Det lægger et fedtlag nær hårrødderne og gør håret utrolig fedtet. Start fra neden når I kommer balsam i håret, og arbejd op ad, ligesom når håret skal redes ud. Kom helst kun balsam ved hår spidserne og hold det fra hårrødderne. 

6. Bruger du hårtørre, glattejern og krøllejern, så husk at brug en varmebeskyttende spray inden! Har du tid til det, så lad håret lufttørre. Hvis ikke, så føntør kun håret i hårets retning, så ikke pust luft nede fra og op, men oppe fra og ned. Slut af med kold luft, da det, ligesom med vandet, lukker hårets skællag. 

7. Brug så lidt hårprodukter som muligt. Kan du undgå mousse, hårlak, saltvandspray osv, så er det bedst. Hårolie er en god ting, hvis man ikke kommer for meget at det i. Kan I huske hvordan jeres hår var, da I var små? Og hvorfor? Fordi I hverken brugte hårtørre, glattejern, hårspray og alt det andet. Så lidt som muligt, er bedst!

8. I ved forhåbentlig godt alle sammen at man ikke må gå udenfor med vådt hår, og især ikke her om vinteren. Men ved I også at I for guds skyld ikke må sætte håret op når det er vådt? Jeg har en kollega, der hver dag kommer på arbejde med vådt hår i en fletning, fordi hun ikke vil bruge hårtørre til at tørre det med. Men hvis håret er flettet og sidder i  samme frisure indtil det er tørt, kan det ende med at håret vil mugne. Ja, mugne! Og det tror jeg ikke at nogen af jer vil have…

9. Håret har bedst af at være opsat, så enderne ikke kører hen af ryggen hele dagen og slider spidserne. Men sæt ikke håret op med en elastik, der har en lille metal lukning. Den ender bare med at knække jeres hår. Brug en elastik uden! Sæt helst håret op med at stort spænde eller en stor hår klip. Sætter I det op i en hestehale, så lad vær med at stram elastikken helt, da det også vil knække håret, hvis I spænder den lige en ekstra gang. 

10. Et råd, der hjælper på alt; drik vand! I store mængder. Og I ved det godt, men mange får det ikke gjort. Jeg sætter mig et mål på to liter hver eneste dag. Nogen gange rammer jeg, andre ikke. Men som minimum en liter! Er I i tvivl om hvorvidt I får nok væske? Læg hånden fladt på et bord, tag fat i huden over knoerne og hiv op og giv slip. Falder huden på plads med det samme, så får I væske nok. Falder huden langsomt på plads, så gå ud og tag et glas vand, NU! Og ligesom at rigeligt med vand er et velkendt råd, så er søvn et ligeså velkendt råd og noget, der virker! Mindst syv timer hver nat, husk det nu!

11. Tag den makeup af inden I går i seng!!!! Dødssynd numero uno! Sover man med foundation på, lukker man porrerne i ansigtet med foundation, hvilket i sidste ende giver rigtig mange urenheder i huden. Hvis din mascara sidder på hele natten, risikere du at dine vipper knækker. Så tag det nu bare af. Der er ingen undskyldning for ikke at gøre det. Huden skal renses hver morgen og hver aften, ligesom en god dag creme og nat creme er key til en sund hud.

12. Har I været til fitness, ude at løbe eller på anden måde dyrket motion og svedt, så rens huden. Et bad er ikke nok. Da jeg begyndte i fitness centret, slog jeg virkelig ud i ansigtet med urenheder. Jeg fik ikke renset huden ordentligt, hvilket gjorde at sveden satte sig i porrerne, der bliver åbnet når man sveder. Hvis man ikke får det renset ordentligt bagefter, giver det rigtig grim hud i længden.

13. Ligesom at ansigtet har brug for dag og nat creme, så har resten af kroppen også godt af fugt hele tiden. Find en god body lotion og brug den mindst en gang om dagen på hele kroppen. Jeg plejer at gøre det om aften inden jeg går i seng, da jeg ikke har tid til at vente på at det tørre ind i huden om morgen.

14. Og apropos creme, så kig på ingredienserne inden I køber noget. Find helst noget, der ikke indeholder parabener. Og især propylparaben, da det er den værste. En creme uden parfume kan være en fordel til jer, der har sart hud. Jeg går selv ikke så meget op i om der er parfume i eller ej, jeg tænker mest på parabenerne. Vil I undgå det hele og finde en lotion, der er så mild som mulig, så brug en lotion, der er beregnet til babyer.

Der var lige en hel masse råd, som jeg håber at nogen af jer kan bruge til noget. Jeg havde et par veninder ovre til middag i går, hvor vi sad og snakkede om hår og kom ind på nogle af de ovenstående tips. Jeg blev bedt om at lave et indlæg med nogle flere og det er så derfor at dette indlæg er blevet til 🙂

Follow on Bloglovin

Sundere pandekager

Godmorgen kære bloggen

Puha, jeg som troede at jeg var ved at komme mig over min sygdom, tog virkelig fejl da jeg vågnede i morges med ondt i halsen og en skøn hovedpine – tager lige endnu en omgang med forkølelse! Lucky me.

Men jeg synes at jeg klarede morgen rimelig godt trods alt. Startede med disse videoer:

Og denne

Jeg er blevet helt vild med Cassey, hun har stadig de bedste trænings videoer!

Nå, men som overskriften afslører, så lavede jeg pandekager i morgen – i en sundere udgave, vil ikke skrive sunde, for det sundeste ville jo være bare at spise bananen i stedet for at komme den i en pandekage…

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Det I skal bruge er:

  • En banan
  • 1 æg
  • 2 spsk peanutbutter
  • 2 spsk mælk

Mos bananen med en gaffel og pisk ægget i. Blandt så peanutbutter og mælk i, og så er dejen klar til at bruge. Dejen ser jo ikke super lækker ud, men pandekagerne smager fantastisk! Jeg har kommet lidt havregryn i også, for at få dem lidt fyldigere og for at de mætter mere.

Så er det ellers min ’sidste’ arbejdsdag i denne omgang. Jeg har allerede fri klokken 21 i aften og så har jeg fri helt indtil på søndag! Jeg får et par dejlige tøser på besøg på fredag, da vi har besluttet os for at lave en omgang ‘4 stjernes middag’ og så er det mig, der skal starte. Så forhåbentlig overlever de mine kokke evner 🙂

Follow on Bloglovin

Older posts